» Blog » Próbáld ki, ha nem tudsz nőni
Próbáld ki, ha nem tudsz nőni

2011-10-05 15:00:00

Pár étkezésibeli tanács, mellyel hamar szert lehet tenni sok energiára. Fontos lehet azoknak, akik nagyon vékonyak és ezen szerelnének változtatni. Az edzés a fő, de segíthet:

Vannak olyanok is köztünk, akiknek nehezükre esik, (küzdeniük kell érte?! ) hogy növekedjen a súlyuk, izomtömegük. Tudni illik, hogy a táplálkozás nagyon fontos szerepet játszik ennek elérésében.

Természetesen nem minden étel van ugyan olyan hatással a szervezetünkre. Tehát ilyen szempontból sem teljesen mindegy, hogy mit adunk a testünknek, rossz alapra nehéz építkezni.

Nem mindig a géneket kell okolni, és a szuper-gyors anyagcserét (ami amúgy is egy „mítosz”), ha nehezen megy nagyobbnak lenni. Legtöbbször simán csak az étkezésben keresendő a hiba. És persze vannak táplálékkiegészítők (nem sok) amik tényleg működnek:

Segíteni szeretnék néhány tippel :

Emésztő enzimek

Biztosan sokan láttak patikákban is ilyeneket, mert idős embereknek szintén szokták ajánlani, emésztési zavarokra, étvágy növelésére. De ez működik mindenkinél! Aki alapvetően nagyon vékony, inefficens az anyagcseréje, vagyis hamar és rosszul használja fel a bevitt tápanyagot.
Ezzel semmi baj nincs, csak látszólag akármennyit is eszik, nem nő sehova. Bizony. Mert nem mindegy, hogy mi szívódik fel abból, ami emésztésre kerül. A gyomorban taláható természetes enzimek szintjének megnövelésével sokkal hatékonyabbá tehető ez a folyamat, tehát a fehérje, szénhidrát és zsír jobban felhasználásra fog kerülni.

Mindenképp olyan készítményt érdemes keresni, amiben található lipáz, proteáz  amiláz és laktáz. Nagyon elhanyagolt és lenézett kiegészítő, pedig egyike a kettőnek (háromnak) ami működik!

Dió

Többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívüli kombinációját találhatjuk meg a diókban, valamint az l-arginin nevű aminosavat és phytoszterolokat is.
Ez annyit jelenet, hogy könnyen szerezhetünk többletenergiát és megemelhetjük a szervezetünkben a nitrogén-oxid szintet, ami a test egyik természetes szállítóanyaga, segít az izmok növekedésében és helyreállításában.Ha az nem lenne elég, a diónak szerepe van a rákos megbetegedések és szívproblémák megelőzésében, valamint küzd a telitett zsírsavak túlzott fogyasztása ellen is, mivel Omega-3 zsírsavakat is tartalmaz (növelik a HDL, vagyis a „jó” koleszterol szintjét)

Napi kb. 20g már elég, hogy mindezen hatásokat élvezhesd

Narancs

Magas C-vitamin tartalma és a nitrogén-oxid védelmező tulajdonságai miatt került a listára.
A C-vitamin szerepe, hogy a nitrogén-oxidot biológiailag elérhetővé tegye, vagyis hogy a szervezet használni tudja izomépitésre.

Ez jól működik együtt a dióval.Próbálj meg egy narancsot megenni 30-45perccel az edzés előtt. Segíteni fog a nitrogén-oxid szintet fenntartani, amikor  a legjobban szükség van rá tréning közben.

Szárított gyümölcs

Szárítás során növekedik bár a gyümölcs cukortartalma, viszont annyi sok tápanyag és rost megmarad benne, hogy érdemes fogyasztani, gyors szénhidrát és vitaminpótlásként .
Nagyon energiadúsak a magas cukortartalom miatt, így segítségükkel könnyen elérheted a többletenergiát, amire szüksége van az izmaidnak, hogy épüljenek.

Egyszerűen magaddal tudod vinni őket és nassolni belőle, csak fogyassz sok vizet, nehogy kiszáradj te is smiley Fontos tipp még, hogy keress olyan fajtákat, amikhez semmi adalékanyagot nem adtak hozzá.

Cukor

Igen, jól olvastad… CUKOR! Aminek hatására beindul az inzulin nevű hormon működése.
Szervezetük egyik leghatásosabb izomépítő hormonjáról van szó. DE! (És ez egy NAGY „de”) tudni kell bánni a cukor erejével, különben könnyen visszafelé sülhet el a dolog és izom helyett csak sok hájat pakolsz magadra!

A legtöbben már hallottak arról, hogy edzés után ajánlatos magas szénhidráttartalmú étkezést beiktatni, mert segít hamarabb felépülni. Ám ez nem azt jelenti, hogy sütit kell egész nap habzsolni, de edzés után jótékony hatása lehet a cukorbevitelnek. Persze ez lehet jó kis édesburgonya, tészta is :)

+1 Kreatin

Külön cikket fogok szentelni a kreatin működésének és hatásainak, hogy bizonyítsam: hasznos. Egyenlőre elég annyit tudni, hogy nagyobb és erősebb leszel tőle, ha edzel is mellé rendesen, tényleg nagyon sokat segíthet. Szintén természetes, a testben is megtalálható anyagról beszélünk, nem valami anabolikus hatású készítményről.

A tiszta kreatin monohidrát a nyerő, napi 5-10g edzés előtt-után lehetőleg. Mellé pedig sok víz, de azt tudjátok már, hogy fontos.

Nem azt szeretném mondani a cikkel, hogy egész nap enni kell, vagy hogy csak ezen dolgok segítenek, de ha egy jó edzéstervet követ valaki, és ennek ellenére mégsem nő, akkor lehet, hogy valóban a táplákozáson kell változtatni.

Ha valaki még hozzáadna a listához, tegye meg bátran! laugh

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2014 (3)
2013 (11)
2012 (15)
2011 (30)

Follow EletFormalo on Twitter