» Blog » Karácsonyi krízis
Karácsonyi krízis

2011-12-22 08:00:00

Mit tegyünk annak érdekében, hogy tartsuk a céljainkat amellett, hogy teljes mértékben élvezzük az ünnepeket? Mert ez lehetséges. Fő az egyensúly.

Óh, igen, ismét eljött a Karácsony. A nagy téli ünnep, mely során együtt vagyunk a családdal, számunkra fontos emberekkel és jó esetben boldog órákat töltünk együtt. És ez így van jól.

Nagyon sok családban azzal fejezik ki az emberek a szeretetüket, hogy finomabbnál finomabb dolgokat készítenek egymásnak és örömüket lelik egy nyugodt, beszélgetéssel teli ebédben vagy vacsorában. Helyes dolog. Az ételt élvezni kell, és sokkal jobb, ha nem egyedül fogyasztjuk. Fontos megállni közben, felfedezni az ízek kavalkádját és kinézni a szép hóeséses időbe (ideális körülmények között.)

De. Nem szabad elfelejteni pár dolgot. A Karácsony nem ok arra, hogy az ember elhízzon, addig tömje magát, míg rosszul nem lesz. Az már nem ünnepélyes. Hanem gusztustalan. És egészségtelen. Tudom, hogy milyenek a nagymamák, akinek akármennyit eszel, sosem elég, de ha okosan csinálja az ember, akkor nagyon jól kijöhet a karácsonyi lakomákból. Lenne pár megfontolandó gondolatom ezzel kapcsolatban:

- Fontos, hogy lassan, minden falatot kiélvezve együnk és ne tömjük magunk tele a rosszullétig. A szervezetnek nagyon nehéz azt a sok többletenergiát feldolgoznia, kellemetlen érzés lehet.

- Sok családnál szokás, hogy minden nap más rokonokat látogat meg, tehát minden nap van lehetőség bőségesen válogatni mindenféle jóból. Az étel megvár. Ajánlom a napi 1x étkezést ezekre az alkalmakra.

- Vedd figyelembe, hogy nem minden egyformán laktató. A sok sütitől hamarabb éhes leszel, mint a hústól, tehát ha teheted, fogyassz sok húst, ugyanis a fehérjének sok idő kell a felszívódáshoz. Ráadásul mindig szüksége van utánpótlásra. A desszert jöhet utána smiley

- Kisebb tányér, 80% teltség. Remekül lehet mindenből enni úgy is, hogy kevesebbet szedsz a tányérra, esetleg többször fordulsz, de meggyőződsz előtte arról, hogy biztosan kívánod az adott finomságot. Ebben segíthet az is, hogy evés előtt 1-2 pohár vizet megiszol, hogy ne keverd össze az éhséget a szomjúsággal.

- Edzés a nagy esemény előtt. Köztudott, hogy kevesebb raktározódik zsírként az elfogyasztott ételből, ha előtte anaerob munka történt, hiszen az izom és a máj glikogénraktárait (szénhidrát-tárait) újra kell tölteni. Nyilván ez nem mindenki számára kényelmes megoldás, de már ha 10-15percet intenzíven mozogsz, az is sokat segít. Egy-két edzés betervezése az ünnepi programba nagyon hasznos dolog és megkönnyíti az alakod megőrzését.

A legfontosabb: kompenzáció. Sose feledkezzünk meg arról, hogy semmi nem „rossz” vagy „bűnös élvezet”, hanem csak étel. Nem lehet negatívan hozzáállni valamihez, amit élvezünk. De a túl sok mindenből rossz. Tehát pár nagy étkezést (vagy netán napot) ellensúlyozni kell valahogyan. Azt ajánlom, mindenki foglalja el magát, ne vigyen haza maradékokat, mozogjon és egyen kevesebbet. Tökéletes alkalom egy 24órás evésszünetre, vagy csak csipegetni keveseket pár napig. Persze lehet rá előre is készülni. (edzés, előzetes evésszünetek)

A téli vakációnak nem arról kell szólnia, hogy mindenki felszed pár kilót, aztán majd ledolgozza. Nagyon rossz felfogás. Mindig van középút, hogy élvezni is lehessen az ünnepeket amellett, hogy a súlyunkat tartjuk vagy akár még csökkentjük is. Csak okosan kell tervezzni..

Természetesen mindenki vesse bele magát a nagy étkezésékbe, és töltsön minél több időt szeretteivel, csak segíteni szeretnék, hogy senki ne érezze magát rosszul, mindenre van intelligens megoldás!

Remélem hasznos tanácsokkal szolgálhattam erre az alkalomra is, MINDENKINEK NAGYON BOLDOG KARÁCSONYT!

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter