» Blog » Itt kezdj, ha változtatni szeretnél
Itt kezdj, ha változtatni szeretnél

2012-04-09 08:05:00

Egy cikk a legegyszerűbb, teljesen ingyenes, élvezetes módszerről, amit a cikk olvasása után elkezdhetsz, és még élvezni is fogod....


Az embert mozgásra teremtették. Mászni, ugrani, tolni, húzni, lehajolni, guggolni, cipelni dolgokat,... Mégis mindenhol azt halljuk manapság, hogy a mozgászegény életmódból adódó betegségek így meg úgy, ilyen sok a túlsúlyos ember, stb. A legtöbben csak simán: LUSTÁK! Igen, akiket nem gátol semmilyen sérülés abban, hogy mozogjanak, miért nem teszik? Mert így kényelmes, mert megkapnak mindent? Vagy egyszerűen csak azért, mert már annyira nincsenek összhangban a szervezetükkel, hogy nem éreznek késztetést arra, hogy csináljanak valamit?

Az utóbbira, illetve arra a baromságra, hogy "nincs időm iá" szerencsére van gyógymód. Nem is kell hozzá sok idő. 10 perc elég. Napi háromszor. Komolyan Mi lenne, ha azt mondanám, hogy ez a módszer csökkenti az LDL koleszterol szintjét, a depresszió tüneteit, az Alzheimer-kór kockázatát, a II-típusú diabétesz kialakulását, javítja a közérzetet, csökkenti az étvágyat (1,3), és:

Segít abban, hogy jobban tartsd magad az egészséges szokásaidhoz!

Mindezt már napi 30 percben, heti 5x. Mi ez a csodaszer? Mi más. a SÉTA.
Bizony. Ha változtatni szeretnél, nem kell mást tenned, csak összesen napi 30percet sétálni. Hallgasd közben a kedvenc zenéidet, sétálj a kutyáddal, a szerelmeddel, teljesen mindegy, csak mozogj!



Eleinte nem lesz könnyű rávenni magad. De amit majd érzed a hatásait, feszesebbek lesznek az izmaid, jobban, mélyebben alszol, frissebben kelsz fel, a lendület vinni fog magával. Ráadásul, akik jelentős túlsúllyal rendelkeznek, nem ajánlott egyből egy komoly rezisztenciaedzésbe belefogni, több kárt okozhat, mint amennyi haszna lehet. Sétálni viszont mindenki tud!

Kezdd napi 1x10 perccel, és minden nap próbálj 5 perccel többet. Az ötödik napon már 30 perc eltelt, és te még mindig sétálsz! Vagy, ha az időbeosztásod jobban engedi, akkor 3x10perc által is élvezheted a mozgás pozitív hatásait, sőt, még jobb is lehet néhány esetben (VO2max, szívizom-erő tekintetében, főleg idős embereknél, 2).

Ha pedig valaki beleszokik a sétába, sokkal könnyebben fogja rávenni magát egy komoly, eredményes edzésterv követésére is! Ha még a táplálkozást is rendbe teszi, akkor pedig átlagosan 3-6 hónapon belül szinte egy új ember lesz. Nem csak a tükörben, hanem lélekben is.

Minden kezdet nehéz, de megéri küzdeni!

Alább láthattok egy videót, mely készítőjének a kérdése/felfogása szerint ezen gondolkozz el:

TUDNÁD A NAPI ALVÁSSAL ÉS ÜLÉSSEL TÖLTÖTT IDŐT 23,5 ÓRÁRA CSÖKKENTENI?

Mert csak ennyi kell. Egy fél óra. 3x10perc vagy 1x30perc vagy 2x15perc, szinte mindegy. A lényeg, hogy mozogj! Fontos pontok, a videó alapján még (Dr. Mike Evans követéses vizsgálata):

- Az Élet minőségét javítja a mozgás (közérzet, energiaszint, ízületi egészség, lehetőségek)

- Fáradtság ellen a legjobb orvosság (a közhiedelemmel ellentétben nem, nem leszek fáradt, ha mozogsz, sőt még energikusabb leszel és kívánni fogod a mozgást.)

- A depressziót és a szorongást 47-48%-kal csökkenti a rendszeres séta

Természetesen, a lényeg, hogy szokássá váljon a mozgás. De napi 30perc az életedből szerintem igazán nem nagy áldozat ennyi jótékony hatás élvezetéért.

Na, megyek is sétálni!(általában napi 2x szoktam 20-30percet) Te meg nézd meg az angol nyelvű videót wink







1 MURPHY, MARIE; NEVILL, ALAN; NEVILLE, CHARLOTTE; BIDDLE, STUART; HARDMAN, ADRIANNE: EpidemiologyAccumulating brisk walking for fitness, cardiovascular risk, and psychological health in: Medicine & Science in Sports & Exercise: September 2002 - Volume 34 - Issue 9 - pp 1468-1474

 
2 W Jackson, M Sjöström, SN Blair: Association between muscular strength and mortality in men: prospective cohort study in: A - BMJ: British Medical Journal, 2008

3 Morris JN, Hardman: Walk to health.in: Sports Medicine (Auckland, N.Z.)

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter