» Blog » Hogyan maradjunk túlsúlyosak?
Hogyan maradjunk túlsúlyosak?

2011-10-03 15:05:00

Ha a cikkben foglaltakat csinálod, akkor biztos, hogy soha nem fogod elérni álmaid testét. Azonban tanulásnak nagyon ajánlott és szórakoztató olvasmány.





Bizony, ezek elég egyértelmű dolgok, de úgy gondolom, érdemes lehet egy párat leirni, hogy tudatosodjon. Milyen magatartásformák vezetnek ahhoz, hogy túlsúlyosak maradjunk?

Néha nem árt kicsit leülni és elmélkedni a céljainkról. Sose baj, ha tudod merre tartasz. Mindegyik pont után zárójelben tettem egy kis megjegyzést.






1. "Nincs akarerőm". (Legyen!)

2. " Vesztes vagyok" (Ha meg se próbálod, akkor biztosan.)

3. Éppen tömöd magadba a sütit, és úgy kérsz tanácsot valakitől, mert szeretnél fogyni (Jó hozzáállás, csak így tovább wink)

4. Nem hiszed el, hogy megérdemled, hogy jobban nézz ki és egészségesebb légy (Király vagy! És megérdemled, hogy büszke légy a testedre)

5. Végre elkezdesz edzeni, de továbbra is folytatod a hizlaló táplálkozást, azzal az indokkal, hogy „tudom, hogy kellene táplálkoznom, hogy jobb legyen, de nincs kedvem hozzá” (Mint ahogyan a test és a lélek is egy egység, a megfelelő táplálkozás nélkül mit sem ér az edzés)

6. Kifizetsz egy konditermi bérletet vagy személyi edzőt és sose jársz el, kihagysz edzéseket. (Azt hinné az ember, hogy ha kiadsz pénzt a kezed közül, az elég motiváció. De ezek szerint nem így van)

7. Azzal takarózol, hogy vársz a „megfelelő időpontra” hogy elkezdj edzeni, mert most épp sok dolgod van és nem érsz rá. (Már heti 2X30perccel is csodálatos eredményeket lehet elérni…)

8. Azt mondod, elégedett vagy a testeddel, holott nem mersz fürdőruhában az emberek előtt megjelenni. (No comment…)

9. Halálra edzed magad, hogy fitt légy, míg egyedül vagy és amint lesz egy párod, minden abbamarad és amíg nem szakítotok nem tartod karban a tested. (Hagyod, hogy kárba vesszen a munkád? Egyébként is, a párodat minden alkalommal meg kell hódítanod laugh)

10. „Büszke vagyok a molettságomra” (Ja, sőt nem fogok tetszeni másoknak, ha fogyok és jobban fogok kinézni)

11. Mindenki mást hibáztatsz a jelenlegi helyzetedért és nem vagy hajlandó felelősséged vállalni magadért. (A TE céljaid a fontosak. Az, hogy TE hogyan gondolod. Ne hagyd, hogy beleszóljanak az életedbe)

12. Az edzőtermek és személyi edzők drágák és semmi értelmét nem látod. (Otthon is lehet nagyon sok mindent csinálni… Semmi értelme? Ok, csinálj egy képet, eddz és fogadjunk, hogy egy év múlva is tök ugyanúgy fogsz kinézni)

13. Neked „aktív” munkád van, egész nap talpon vagy és ez bőven elég. (Elég, de mire? Azért kevés embernek van olyan munkája, ami megfelelően stimulálja az izmokat)

14. Nem mersz ellentmondani a barátaidnak, amikor a McDonald’s-ban mindenki más egy Tripla Sajtburgert eszik Extra Nagy Sültkrumplival. Hát hogy nézne ki egy Cézár Saláta emellett? Nem vagyok én nyúl… (Ne félj más lenni! Amúgy meg ez simán belefér, ha nem mindennapos.)

15. Annyira szar az életed, hogy alkoholba kell fojtanod a bánatodat (Nem gondolod, hogy nagyrészt TE vagy a felelős az életed minőségéért? Változtass! )

16. Folyton azt mondogatod magadnak, hogy „Túl fáradt vagyok edzeni és csak még fáradtabb leszek, ha mégis csinálok valamit” (Az edzés az egyik legjobb stresszoldó és növeli az általános energiaszintedet is… ennyit erről)

17. „Jobb formába akarok kerülni, mielőtt elkezdenék edzeni” (Ez egy oximoron)

18. „Úgy se működik”. (Persze, ha valamit félig-meddig csinálsz, akkor ne csodálkozz, hogy középszerű eredmények születnek. Fektess bele a folyamatba, tanulj magadért és dolgozz a céljaidért keményen. Nem kell az életedet rááldoznod, de a kitartás és a folyamatosság nagyon fontos)

19. Mindenki más fontosabb. (Tégy magadért, hogy többet tehess másokért. Amúgy is, hogy tudsz úgy segíteni másoknak, hogyha te is problémákkal küszködsz? Ha nincs például, aki vigyázzon a babára: eddz otthon, vidd el a kicsit sétálni, stb.)

20. Nem tudsz motivált maradni. („Azt mondják, a motiváció nem tartós. Hát, a fürdés sem. Ezért kell minden nap”- Zig Zaglar. Találd meg minden reggel, mi motivál, és jobb lesz az egész napod!)

21. Túl sokan vannak a konditeremben és inkább otthon maradsz Barátok Köztöt nézni. (Akár még tévénézés közben is lehet hatékonyan edzeni)

22. Rossz az idő és nem akarsz elmenni a konditeremig, de majd ha jó idő lesz, akkor komolyan veszed a tréninget (Ismét: 1. otthon is lehet edzeni 2. az előrébb visz, ha kifogásokat keresel?)

23. Nem akarsz olyan hatalmas izmokat, mint Arnold Schwarzenegger, tehát inkább az elliptikus járón lépegetsz, miközben egy könyvet olvasol. Ja, és szigorúan csak a „zsírégető zónában” maradva a pulzusoddal. (Persze, mert csak úgy hipp-hopp úgy fogsz kinézni, mint egy 100kg-s testépítő, amint hozzáérsz valamihez, ami 2kg-nál nehezebb)

A tanulsága a cikknek az szeretne lenni, hogy mindenkinek vannak rossz szokásai, és ha változtatni szeretne az élete bármely aspektusán, akkor célszerű kicsit elgondolkodnia ezeken. Jó ez nekem? Miért csinálom ezt? Hogyan változtathatnám meg? Mitől lenne jobb az életem, ha sikerülne jó szokásokra cserélnem a rosszakat?

Hagyjatok kommenteket, ha jól szórakoztatok, tudtok még hasonló eseteket cool

Vissza
Dávid

2013-08-15 10:07

Kedves Aerob,

Nem, semmi gond nincs az aerob edzéssel. Remek az állóképesség fejlesztésére, illetve megfelelő edzés és a céljaidnak megfelelő étkezés mellett plusz mozgásként segíhet a fogyásban. De én olyan emberekkel foglalkozom, akinek nincs ideje napi 2x1,5 órát tölteni az edzőteremben, heti 5-6x, és befektetett idő/jutalom arányban az anaerob edzés toronymagasan veri az aerobot mind a szisztematikus stressz, mind a metabolikus és testkompozícióban történő változások miatt, megfelelő étrenddel kombinálva. Ez van az álláspontom mögött.

Az említett oldalon van rengeteg hasznos információ, még több reklám, illetve jó pár elavult írás is, amely nem azt jelenti, hogy nem működik, csak a tudomány már előrébb jár és sokkal optimálisabban is meg lehet oldani az adott cél elérését (pl. napi 6-7 étkezéses baromság/dogma). Másrészt, mivel egy testépítő oldalról beszélünk, én pedig nem ezzel foglalkozom, összehasonlításnak nem sok értelme van.

Dávid

 

Aerob

2013-08-13 00:29

Másik cikkeidben nagyon egyet értettem, hogy sokan kínjukban akik fogyni akarnak, elindulnak futni, ami önmagában is rossz ötlet, mert a kardió más célra van.
De most a 23. pontodon megakadtam.. :D ( és nem azért mert mert nincs 24.-ik)
Tehát  az Aerob edzés helytelen, ha fogyni akarunk?
Egyet értek, hogy első az étrend, mert ez teszi ki a fogyás 70% át, de ugye nem arra célzol hogy a súlyzós edzés eredméynesebb( már ha fogyás terén van eredménye egyáltalán ) mint az Aerob edzésnek.?
Egyébként mellékes kérdésként, mi a véleményed a Shop.Builder oldalról, és a szerkesztő hozzáértéséről? 

 

Dávid

2011-10-05 21:09

MIért ne érdemelnéd meg? Csak tudnod kell, hol a határ, belefér-e a keretedbe és nincs semmi baj. Én is szinte minden nap szoktam valami kis édességet enni, de nem kell túlzásba vinni smiley

 

Panka

2011-10-03 21:07

Általában ha édességet eszek, akkor az a kifogásom, hogy "Most megérdemlem!"... :D
(Ha túlvagyok egy nehéz napon például.)

 




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter