» Blog » Hogyan fogyj a hasadról/combodról/fenekedről?
Hogyan fogyj a hasadról/combodról/fenekedről?

2013-10-01 18:29:00

Elmondom mit kell tenned ahhoz, hogy pont onnan fogyj, ahonnan éppen szeretnél. Egy igen fontos dolog van, amit nem szabad elhanyagolnod és több, ami ezt kiegészíti. Olvass tovább a tippekért...

Ha ezt a cikket olvasod, akkor gondolom szeretnél megszabadulni egy kis feleslegtől, ami nem tetszik neked, hogy ott van. Lehet éppen a combodon. Vagy a hasadon. De előfordulhat, hogy épp a fenekeddel vagy elégedetlen.

Egy fontos bejelenteni valóm van gyorsan számodra: NEM lehet csak bizonyos területekről fogyni (legalábbis műtét nélkül). Sajnálom, tudom nem hangzik túl jól, de ez van. Én az igazság híve vagyok, nem akarok hazudni neked.

Elmagyarázom miért nem, illetve arra is rávilágítok, hogy azért nincs minden veszve és lehet feszes hasad, feneked, formás combod így is.

Szóval, képzeld el a zsírt úgy, mint egy úszómedencét. Először az alja telik meg, ha elkezdesz vizet engedni bele. Majd szépen fokozatosan egyre magasabbra emelkedik a folyadék szintje. A felesleg is pont ilyen, először oda megy, ahol a leghajlamosabb vagy tárolni (ez nemtől, kortól, genetikától és bizonyos hormonális diszfunkcióktól függ). Az pedig a mély rész, ennek következtében onnan fog legkésőbb felszabadulni.



Gondold el, a medencébe először beleengedett vizet sem tudod alulról kiszivattyúzni. Egyenletesen fog eltűnni a víz mindenhonnan. A tested pedig egy asszimmetrikus medence ilyen szempontból. Valahol kevesebb felesleg raktározódik (pl. arc, kéz és lábfej, vádli), valahol pedig több.

Magyarul: ahhoz, hogy az eredményed látható legyen, és a neked nem tetsző részekről is adj le zsírt, a tested minden részén csökkentened kell a felesleg mennyiségét. Tipikusan a kéz, lábfej, arc, nyak területe az első, ami elkezd fogyni, majd egyéni különbségekkel a lábszár, fenék, comb, has, kar. Vannak olyan szerencsések, akinek a hasán simán látszanak a kockák, de a fenekük és combjuk még lehetne szálkásabb.

Ám gondolj bele inkább a másik felfogásba: attól, hogy nem látod mindenhol, még fogysz! Igen, lehet, hogy a hasadon nem látszik egyből, de attól még az arcod, vádlid, vállad, mind kezd definiáltabb lenni.

Megoldás: légy türelmes! Három hónap alatt már igen jelentős változásokat lehet elérni, és minél több dolgot mérsz, annál több helyen vehetsz észre változást.

Vedd elő a mérőszalagot, és legalább ezt a három területet mérd: mellkas (mellbimbó alatt), derék (köldöknél) és fenék (fenék közepe). Ha ezek kéthetente legalább 1cm-t változnak, akkor jó irányba haladsz.Ha a nyakad 1 hónap alatt 2cm-nél többet csökken, vegyél vissza egy kicsit a tempóból.

Az egszséges fogyás mértéke súlyban mérve nőknél 0.5%, férfiaknál pedig 0.6%-a a testtömegnek, átlagban (hetek, hónapok során).



Szóval tegyél le a női magazinokban hirdetett heti 1-2kg-ról, ha ez lenne, akkor vagy mindenki 140kg-ról indulna, 6 hét alatt fitness modell lenne, vagy pedig rövid idő alatt olyan károsodásokat okozna az anyagcseréjében, amit hónapokba telne helyre tenni.

Természetesen elképzelhető, hogy egy új étkezési stílus elején van olyan hét, hogy 1-2kg-t veszítesz, de annak nagy mennyisége víz. Azok rontják el a legjobban, akik 5-10kg-ra vannak az ideális testüktől. Túl gyorsan akarják a változást és több kárt okoznak a drasztikus energiadeficittel, mint amennyi hasznuk származik belőle.

Tehát: ha 165cm vagy, 60kg, és szeretnél 54kg lenni nőként, akkor ehhez kb. 5 hónapra számolj. Férfiként pl. 175cm magasan 80kg-ról 75kg-ra kb. 4 hónap.

Ami pedig még hihetetlenül fontos, az természetesen az edzés. Miért? Mert nem biztos, hogy minden héten fogsz tapasztalni változást a mérlegen, vagy épp a méretekben, de ha az edzésen jobban teljesítesz, mint azelőtt (több súly, több ismétlés, jobb idő) akkor jó irányba haladsz, hiszen nő a teljesítményed. Ez pedig kulcsfontosságú az anyagcseréd miatt, hiszen fogyáskor a leglényegesebb, hogy az erődet és izomzatodat minél nagyobb mértékben megtartsd. Különben csak egy kisebb verziója leszel magadnak, valószínűleg kevesebb súllyal, de nagyjából ugyan annyi zsírral. Ebből nem kérünk! (A cél az átalakulás, nem csupán a súlyvesztés).



Felejtsd el az ostoba "zsírégető"-edzés filozófiát, és koncentrálj az erő/rezisztancia edzésre, ez a legjobb befektetés, amit egységnyi idő alatt tehetsz.

Tehát: ha fogyás során az erőd megtartod vagy növeled, nagyon jó vagy!

Összefoglalva:mivel nem lehet bizonyos helyekről fogyni, ha türelmes vagy magaddal és reális célokat tűzöl ki, helyesen méred azokat, biztos lehetsz a változásban, ha pedig nem folyton a fogyásra koncentrálsz, hanem a(z) (edzés)teljesítményedre, még élvezheted is a folyamatot.A fogyás nem kell, hogy egy monoton, depresszív folyamat legyen!

Sok sikert!

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter