» Blog » Hogyan élvezd a szülinapod?
Hogyan élvezd a szülinapod?

2011-11-12 19:29:00

Soha nem voltam annak a híve, hogy megfosszam magam olyan dolgoktól, amiket élvezek. Felfogásomban nincs olyan, hogy "jó" vagy "rossz" kaja...

Milyen már az, hogy mondjuk születésnapod van, és nem ünnepelheted meg rendesen? Nem iszogathatsz a barátaiddal, nem ehetsz tortát, vagy popcornt egy jó film közben sok plusz vajjal.
Ilyen nincs... Ez nem egy életmód, ez egy hülyeség.

Szerintem a táplálkozást és az edzést kell az életedhez alakítani, és nem fordítva. Pontosan tudom, hogy milyen az, amiről beszéltem, hisz jártam ott és kipróbáltam. Igen, volt olyan születésnapom, amikor egy szeletet se ettem a saját tortámból, mert úgy tartottam, hogy az a cukros-csokis valami egy démoni dolog, és ha megeszem, akkor el fogok hízni tőle.

Ma már ennél sokkal okosabb vagyok, és tudom, hogy csak az számít (bizonyos szintig): mennyi energiát viszel be a szervezetedbe, és mennyit használsz fel. Az, hogy ezt te most napi, heti, havi szinten nézed, az nem lényeges. Csak amit elérsz, az legyen minél stresszmentesebb, és tarthatóbb eredmény. Ennek érdekében pedig egy felfogásmód nagyon fontos: az étkezés létszükségletünk, nagy élvezetünket leljük benne, mint emberek, és nem szeretjük, ha valamit, amit élvezünk elvesznek tőlünk.



Az életben  az egyensúly a lényeg. Tudd, hogy neked mi fér bele. Legyen hatalmad az étel felett, és akkor, azt egyél amikor csak akarsz. Ne hagyd, hogy külső ingerforrások sodorjanak mindenfelé, ezzel szabotálva céljaid elérését. Légy te a vezető.

Nem azt mondom, hogy minden nap habzsolj be egy tortát, ha szereted a tortát, ám én hiszem, hogy egy úgynevezett "egészséges életmód" arról szól, hogy testileg és lelkileg is jól érzed magad. Márpeidg az, hogy azon aggódsz, hogy mit eszel, mikor, és milyen időközönként, az nagyon megterhelő és stresszes lehet hosszútávon. Na ez a nem egészséges.

Akinek az a fő célja, hogy nagyobb és erősebb legyen, annak az a kritikus, hogy a folyamat során ne hízzon el. Egyrészt ezáltal rossz szokások rögzülnek, másrészt a túlsúly nem egészséges. Ja, és akármennyi izom lehet rajtad, ha a zsírréteg eltakarja, akkor hiába dolgozol, úgy sem fog látszani!

Ellenben, aki alapból csinosodni, vagyis fogyni szeretne, annak nagyon fontos, hogy ezt a lehető legkönnyebben tegye. Ehhez nem kell más, mint kevesebb energiát adni magadnak, mint amennyire szükséged van. Elég nehéz ez magában. Felesleges azzal bonyolítani, hogy még azt is megszabd, hogy amit beviszel a szervezetedbe, az mi legyen! Csak legyen kevesebb...



Egy másik dolog, hogy mindenkinek szüksége van pihenésre mentális tekintetben is. Néha kell egy kicsit több. Mármint kaja. A legjobb, ha tervezel rá, de ha erre nincs mód, akkor is tudd: megesik. Emberek vagyunk, imádunk enni, és nagyon sok ennivalóval vagyunk körülvéve. Egy kicsit (sokkal) többet ettél a kelleténél? Ha ez néha előfordul, hidd el, semmi bajod nem lesz tőle, sőt...(Én ma reggel a tegnapi ünnepi fogások után még jobban néztem ki, mint előző nap. Szuperkompenzáció egy formája, itt nem térek ki rá.)

Térj vissza, kompenzálj bűntudat nélkül, és haladj tovább.

Mérlegelj, hogy mi éri meg, és mi nem. Számomra megéri a szülinapom előtt és utáni napon egy kicsit kevesebbet enni (14-26 órás evésszünet/átmeneti böjt), hogy a várva-várt alkalmat élvezhessem jobban. Ha viszont ezt nem tenném, akkor egy év alatt, ha csak minden héten egy ilyen alkalom lenne, iszonyatosan könnyen elveszíthetném, amit elértem. Erre pedig nem vagyok hajlandó. Én döntök.

Dönts te is, és éld tudatosan, de extrém megszorítások nélkül az életed. Találd meg az egyensúlyt!

Vissza
Dávid

2012-04-12 14:38


Kedves Fegya,

Először is köszönöm, hogy elolvastad a cikkem.

Másodsorban örülök, hogy van, és értékelem a véleményed.

Utolsósorban pedig szeretnék kérni egy linket pár kutatáshoz, ami bizonyítja, hogy a kalóriaszámlálás nem működik, és hogy definiáld, mit értesz a kiegyensúlyozott tápanyagbevitel és a szénhidrát bevitel csökkentése alatt.

 

Fegya

2012-04-08 23:21


Bocs, de ezzel nem teljesen értek egyet. Az energia/kalória számlálás már a múlté. Ami fontos az a mozgás, a kevesebb szénhidrát bevitel és a kiegyensúlyozott tápanyag bevitel.

 

Agi

2012-02-04 17:14

Tökéletesenegyetértek és a magamévá tettem a fentieket. Működik! Köszi Dávid!

 




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter