» Blog » Hazugságok
Hazugságok

2011-11-29 19:00:00

VIGYÁZAT! Ez a cikk olyan információkat tartalmaz, amiket a fitness és táplálkozás ipara nem akarja, hogy tudj. Tedd félre mindig eddigi tudásod, olvass, és járj a helyes úton!

Azért hoztam létre ezt az oldalt, hogy segítsek olyan embereknek, akik elakadtak, vagy nem tudják, hogy hol kezdjék.Kipróbáltam mindenféle diétát és rengeted edzést is, illetve napi 2-3órát töltök azzal, hogy folyamatosan fejlődjek, és mindig a legfrissebb információt adhassam át nektek.

Vannak dolgok, amikből egyes cégknek nagyon sok pénze lesz, és úgy tűnik, hogy szinte az egész ipar kezd erről szólni. Az nem is jó, ha egészséges vagy. Légy csak átlagos, kövér, nem gond, hisz mindenki az. Ezzel egyszerűen nem tudok azonosulni. Az legyen, amit TE akarsz. Ne hagyd, hogy félrevezessenek, vezess te, amerre akarsz!

Olyan dolgok az alábbiak, amelyeket nem írnék le, ha én is egy olyan ember lennék, aki csak el akar adni neked valamit, és nem is érdekel, milyen hatása van. Csak olyat mondok, amit a tapasztalataim, és tudományos kutatások megerősítenek.

Tehát, csak hogy tisztázzuk:

1. Bonyolult diéták



Miért lenne rájuk szükség? Csak azért, hogy az úgynevezett táplálkozástudósok, vagy dietetikusok megmondhassák neked, hogy napi hányszor egyél, hány grammot, micsodát, milyen gyakran, ezt egyél, ezt ne egyél. BAROMSÁG. És felesleges is.

A szervezetre az van a legjobb hatással, ha normális tartományban van a derékbőséged és a súlyod, és ez ott is marad. Annak, hogy mit eszel, ha csak nem akarsz versenyezni bármilyen sportban/nem szeretnél komolyan szálkás/modell lenni, nem sok jelentősége van egy átlagos ember számára. Főleg akkor nem, ha alapból túl vékony vagy túl hájas. Egészségügyileg is az a legkedvezőbb, ha nem vagy túlsúlyos. Ami az antioxidánsokat, omega-3 zsírsavakat, stb. illeti, a hatásaik is szinte teljes egészében elhanyagolhatóak, ha túl sok a zsír.

Valami minél egyszerűbb, annál tarthatóbb. Csak rengetegen azt gondolják, hogy a fogyás, vagy az erősödést valami "mágikus" és hihetetlen bonyolult dolog. Mert azt akarják, hogy ezt hidd. De ne kövesd a tömeget. (Itt egy cikk arról, hogy mi fontos, és mi nem: Csak egyszerűen). Például szerintem nem sok egyszerűbb dolog van, mint nem enni (14-36 órás evésszünetet/átmeneti böjtöt tartani).

2. Sok táplálékkiegészítőre van szükséged.



Nem. Főleg gondolok itt az edzés előtti formulákra. Vagy a sok bogyóra, ami "zsírégető". Meg méregtelenítő. Ja, és persze a "tömegnövelők". Az biztos, hogy a tömeged nőni fog tőle, mert annyi energia van benne (amit mellesleg megiszol), hogy ez fedezni az egész napi szükségleted. Tele szénhidráttal. Az izom nem ettől nő.

Persze, vannak működő táplálékkiegészítők, mint a fehérjepor, kreatin monohidrát, enzimek, halolaj, de ezek sem feltétlenül szükségesek. Ám az eredményeket gyorsíthatják, optimalizálhatják a fejlődést.

DE! Semmi nem ér egyik táplálékkiegészítő anélkül, hogy előbb rendben lenne a szervezeted. Nincs tele gombákkal, nincsenek emésztőrendszeri problémák, nem stresszelsz annyit, megfelelően hidratált vagy, és alszol eleget.  Valamint nagyrészt  valódi ételt eszel! Mert amikről beszélünk, a nevükben is benne van: a táplálkozást egészítik ki. Nem helyettesítik.

3.Heti 6-7x edzés+kardió kell, hogy jól nézz ki.



De tényleg nem. Heti 3 óra bőven elég az edzésre. Akár még kevesebb is. Attól is függ, milyen céljaid vannak. Ám három 30-60perces tréning bőven elég. Ha ennél többet tudsz/akarsz, akkor a) nem fogok tudni hosszútávon csinálni, és egyre csak kevesebbet fejlődsz majd b) mesterséges hormonok segítségéd használod c) Idióta izolóciós gyakorlatokra pazarlod az időd, és izomcsoportonként csinálod az edzés, holott fel sem tudod magad húzni 10x, nem tudsz guggolni a saját súlyoddal, sem fekve nyomni, se elemelni.

Szarból nem lehet várat építeni, ez köztudott. Szilárd alapokra kell helyezni egy jó edzést, és akkor hosszútávon is eredményes lesz, Ráadásul a sérülésveszély is drámaian csökkent. Ki kell egyenlíteni az izomkülönbségeket, megtanulni a helyes mozdulatsorokat a legföbb gyakorlatokban, és ha ez megvan (2-3év) akkor majd lehet tovább haladni és csinosítgatni. Jól lehet kinézni egyébként csak elemeléssel, guggolással, fekve nyomással, fekvőtámaszokkal, húzódzkodással is. Ez a blog nem csak a testépítésről szól, hanem erőről is funkcionalitásról is.Amihez pedig heti 2-4x 30-45perc edzés bőven elég. A több nem mindig jó.

Az izom nem az edzés alatt épül, hanem pihenés közben. Ehhez persze megfelelő stimuláció szükséges. Ne félj keményen és gyorsan edzeni! A megspórolt időt pedig töltsd a hobbijaiddal, pároddal, barátaiddal.

(Nyilván, lehetnek olyan rövid periódusok, amikor szükséges a plusz edzés, de általánosságban véve egyáltalán nem hatásos.)

4. Gépek, csili-vili eszközök (BOSU labda, Vibrációs súlyzó, mellény, Hypoxi)



Saját súly, súlyzók, rúd, súlytárcsák, gyűrű, paralettek, medicinlabda, kötél.. Kb. ennyi. Ezekkel az eszközökkel (vagy bármelyikkel ezek közül) igen szép és erős testet hozhatsz létre. Nyilván sok év munkája szükséges hozzá, ám nem kell túlbonyolítani.  

Miért olyan drága egy kondibérlet? Hát persze, hogy a gépek miatt! Igen komoly költsége van ezeknek az eszközöknek, amik ha valaki csak izomtömeget szeretne növelni, vagy rehabilitációs gyakorlatokra kényszerül, akkor tökéletesek. Ám, ha szeretnéd tudni mozgatni is a testedet, és nem gátol az alap mozdulatokban semmilyen sérülés, akkor kerüld a gépeket!

Egy mechanikus, rögzített mozgástartományú eszköznél nincs lehetőség a korrekcióra. Nem mindig tudod úgy végrehajtani a gyakorlatot, ahogy a legtöbb erőt tudod kifejteni, mert úgy kell mozognod, ahogyan az eszköz tud. Nem kell stabilizálnod semmit, hiszen a csigán keresztülmegy az erő, és az majd megtartja neked. Az állványról ne is beszélve, amiben két sínen megy a rúd (Smith machine). Na az a halálom, amikor azon csinál valaki guggolás. Vagy igazából bármit. (bár vízszintes evezésre egész használható yes).

Mindig jobb ötlet a saját testedet mozgatni valami felé, mint valamit a saját tested felé mozgatni. Igen, a súlyzós, és a saját súlyos gyakorlatok jóval nehezebbek, hiszen jobban oda kell tenned magad, feszítened a tested, figyelni a kilégzés-belégzésre, stabilizálni, de küzdelem nélkül nincs győzelem. Milyen jó érzés lesz majd, ha végre fel tudod magad húzni, megcsinálsz egy kézen állós fekvőtámaszt, vagy kinyomsz a fejed felé 70kg-t!

5. Napi 5-6x szükséges enni.



Nem csak, hogy szükségtelen, hanem rengeteg stresszel járhat. Tulajodnképp semmi gond nincs a napi 3-nál több étkezéssel, de nincs is olyan kutatás, ami megerősíteni, hogy bármivel jobb lenne többször enni. Ez csak marketing. És félrevezetés. Illetve edzőtermi áltudomány.

Kipróbáltam rengeteg fajta módszert, de 4 év után rájöttem: nem szabad az étkezéshez igazítani az életed. Márpedig az, hogy te megtervezz 35étkezést (ez napi 5, már ha lehet 200-400kcal adagokat étkezésnek nevezni) az iszonyatosan sok idő. Sok pénz. Tárolás, szállítgatás. Az idő, míg elfogyasztod. Nee. Én kiléptem ebből a körből, és soha nem is fogok visszatérni ahhoz, hogy percre pontosan 2-3 óránként egyek. Mert felesleges időpazarlás, ami sem rövid, sem hosszú távon nem éri meg. Ma napi 2x eszem általában. És sokkal jobban érzem magam, mint két évvel ezelőtt mondjuk. Ja, és egyszerre 800-1500kcalnyi adagokat eszem, ami azért eléggé laktató wink

A leglényegesebb, hogy azt csináld, ami NEKED beválik. Nem tudok mindent, nincs olyan módszer, ami mindenkinek működik. Azonban én napi 1-3 étkezést szoktam javasolni, személyes preferenciáktól függően, átlagban. Tehát semmi gond nincs azzal, ha néha csak 1-2x eszel egy nap. De tényleg nincs. Az meg, hogy mit eszel, és mikor, végleg rád van bízva. Ha tudod mennyit eszel, és milyen céljaid vannak, ahhoz kell igazítanod, és kész. A legtöbb embernek ez bőven elég, hiszen nőknek 18-19% férfiaknak pedig 9-10% testzsírig simán el lehet jutni, és tartani is lehet azt úgy, hogy azt eszel, amit akarsz, akkor, amikor akarod, csak tudod, hogy mennyi fér bele (egy napra, egy hétre vonatkozóan pl.).

Szerettem volna felnyitni nagy átverésekre a szemeteket, ha bármilyen kérdésetek van, csak szóljatok, én itt leszek!

Vissza
László

2014-12-22 18:45

Kedves Dávid!

Köszi. Várom / várjuk a cikket.

Boldog ünnpeket!
L.

 

Dávid

2014-12-17 14:12

Kedves László,

Köszönöm az ötletet listára veszem a "Mit érhetsz el csak saját súllyal"? cikket, biztos vagyok benne, hogy mást is érdekelne.

Sajnos a hírlevél még nem elérhető de nem soká (pár hónap) frissül a honlap és megkapod.

Köszönöm,

Dávid

 

László

2014-12-11 11:52

Megint én.
Nem tudom letölteni a fenti e-bookot. Az elküldés gomb nem működik sem explorerben sem chrome-ban (nálam).

 

László

2014-12-11 11:30

Szia!
Sok helyen sok vélemény van arról, hogy mit lehet/nem lehet elérni saját testsúlyal (pl Hannibál kokszol kontra nem kokszol vagy Medrano aki viszont 6X2 órát edz egy héten). 
Nyilván ott a genetika is de tudád ezt úgy kb. bemutatni nekünk néhány fotóval vagy akár egy cikkel?
Köszi.
L.

 

Dávid

2012-03-12 14:25


Ne félj, fogok még hasonlókról írni, ha érdekel wink

 

Béla

2012-03-03 11:10

Ennyi ostobaságot nehéz lehetett összehozni...:)

 




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter