» Blog » Fogyás vs. átalakulás
Fogyás vs. átalakulás

2011-10-04 15:07:00

Ha lefogysz, akkor kisebb leszel, Vagy mégsem? Hogy lehet az, hogy két ugyan olyan súlyú és magasságú ember teljesen másképp néz ki? Választ kaphatsz tovább olvasva...

Na, ez egy nagyon érdekes téma. Lehet, hogy ha látná pár ember, akkor kiborulna rajta, hogy micsoda hülyeségeket írok én itt. De akkor ne olvassa. Vagy bizonyítsa, hogy nincs igazam smiley

Az, hogy fogyás egy nagyon tág fogalom. Testsúlyunk attól függően, hogy mit ettünk és mennyit, mikor, milyen volt a folyadékbevitelünk (és még sok már tényező, pl. hormonok) akár napi 2-3kg-t is ingadozhat. Tehát ha valaki nagyon akar vitatkozni, akkor le tudok adni egy nap alatt 1 kg-t simán már csak azzal is, hogy egy nagyon kemény 20perces edzést végzek, és közben nem iszom semmit. Ám amint pótlom a folyadékot, ez a súly visszatér. Ezért nagyon rossz ötlet edzés után méregetni magunkat és örülni, hogy milyen eredményesek voltunk. (Még rosszabb ötlet nem inni edzés közben). Ellenpéldát hozni még egyszerűbb: csak igyál 1liter vizet és garantálom, hogy kb. 1kg-val nehezebb leszel. Ugye, milyen egyszerű?

Megjegyzendő az is, hogy a súlyunk több tényezőből áll össze, főleg: víz, izom, zsír, csont és szerveink. Számunkra itt most az izom, a zsír és a víz a lényeges. Nagyon egyszerű a formula:

- Ha az izmok nem kapnak megfelelő stimulálást, akkor kissebek lesznek.

- Ha a kelleténél több energiát viszünk be a szervezetünkbe, az zsírként raktározódik (a többlet).

- Minden kémiai folyamathoz víz kell és a tápanyagok is hoznak magukkal vizet (pl. a szénhidrátok grammonként 4g vizet).

Így már remélem érthető, hogy a felesleg nem csak zsir, hanem víz is, és még egy fontos dolog: gyulladás (vagy salakanyag). Ezt persze sokkal egyszerűbb felhalmozni, mint ledolgozni. De semmi sem lehetetlen. Itt jön a képbe az étkezés. És az edzés is, bizonyos szempontból.

Tenni kell azért, hogy a tárolt energia felhasználódjon. Első lépés: nem szabad tovább növelni a raktárakat. Ez csak annyit jelent, hogy kevesebb energiát vigyünk be a szervezetünkbe, mint amennyire szüksége van, hiszen úgy is van raktáron elég. (Bár az igaz, hogy a fehérjét folyamatosan dolgozza fel a szervezetünk, ezért fontos a pótlása.) Második lépés: nem szabad elhanyagolni az edzést. Egy testet az izom tesz széppé, hiszen egyenletesen oszlik el a zsírral ellentétben. Nagyon fontos, hogy miközben fogysz, tartsd meg az izomzatod és az erőd, különben csak egy kisebb változata leszel magadnak. Bár csomó súlyt vesztettél, izmot is ezzel együtt, és kevesebb felesleg is jobban fog látszani. Gondoljunk csak egy magas, vékony srácra, akin azonnal meglátszik, ha van egy kis hasa.

Na, ugye, nem jó dolog. SENKI nem akar hízni. Csak izmosodni, erősödni. Utolsó pontként pedig ismét megjegyeznem: az edzés arra való, hogy az izomzatot fejlesszük, fenntartsuk. Az étkezés az, amivel főleg befolyásolni tudjuk a kinézetünket (már ami a zsír mennyiségét jelenti). Ne keverjük össze a kettőt. Szerintem rengeteg stressztől és kidobott pénztől lehet megkímélni magunkat, ha ezt elfogadjuk. Ja és persze tanulság, hogy a végcél az ÁTALAKULÁS nem pedig csak a fogyás. Ha valaki csak fogyni akar, és sokáig folytatja, az káros mértékez is ölthet... Ezért nem jó csak a súly alapján ítélni.

Rossz étkezési szokásokat LEHETETLEN edzéssel kompenzálni

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter