» Blog » Csak semmi pánik
Csak semmi pánik

2011-09-27 15:26:00

A stressz rossz.

Mindenki életében vannak nehéz pillanatok és a nagy okosok valaha azt mondták, hogy egy embert az határoz meg, ahogyan hozzááll egy helyzethez. Ahogyan kezeli a konfliktusokat. Mert ez sem mindegy…

Ha már ez egy fitnesz blog, akkor arról szeretnék írni, hogy mekkora hatása lehet a gondolkodásunknak a céljaink elérésére. Mekkora hatalmas különbség van a két nézet közt, hogy egy pohár félig tele van vagy pedig félig üres.Vagy ha azt nézzük, vesztes vagy vezetőként állunk a dolgokhoz: ha egy kapcsolat elromlik, akkor a vesztes azt kérdi: miért velem történik ez, hogy lehetek ilyen szerencsétlen? A vezető pedig: az én felelősségem, nekem is közöm volt hozzá, mit tehetnék, hogy helyre jöjjön? Vállalni a felelősséget a döntéseinkért, úgy hozzáállni a helyzetekhez, hogy a mi kezünkben van a változtatás hatalma.

Lehet velem vitatkozni, de nem érdemes, mert előbb-utóbb mindenki a saját kárán rájöhet, hogy legyen is szó bármiről, sokszor a legnagyobb rész fejben dől el.

Tehát a legjelentősebb izom az agyad. Ez csak annyit tesz, hogy a sikeres embereket gyakran csak az attitűdjeik különböztetik meg a nyávogóktól. Nagyon nehéz elkezdeni, piszkosul kényelmetlen kilépni a komfortzónából, de a legtöbb dologért, ami fontos, harcolni kell. Nem fog csak úgy az öledbe hullani általában semmi.

Kiemelném továbbá azt is, hogy ha egy dologban sikereket érsz el, ami fontos neked, akkor végre elhiszed, hogy bármi sikerülhet. Csak bele kell kezdeni. Ezért nagyon jó példa az edzés. Küzdeni, izzadni kell az eredményekért. Néha meg kell dolgozni minden egyes ismétlésért. De a vas marad, az mindig ott lesz, és várja méltó ellenfelét, aki képes legyőzni. A szerelemért is áldozatokat kell hozni. Meg kell szerezni, megtartani. De megéri, nem?



Az ember nagyon érdekes lény, hiszen a hormonjai hatnak a viselkedésre, de ez visszafelé is igaz. Ha valaki mindent aggódósan fog fel, nem tudja kipihenni magát, folyton jár az agya a problémákon, az hosszú távon nagyon hátrányos lehet a fizikai és mentális teljesítményre nézve. Vegyük például a kortizolt. Iszonyatosan sok szereppel rendelkező hormon, de ami itt fontos lenne, hogy a stressz következtében növekedik a termelt mennyiség 1. A tartósan magasabb kortizonkoncentráció pedig megnehezíti a zsírok lebontását, facilitálja a raktározásukat.

Tehát sok idegesség+mozgáshiány+túltápláltság=elhízás. Vagy a híres növekedési hormon. Tudtad, hogy nagyrészt pihenéskor (legjobban alváskor) termelődik? Átvirrasztott, idegeskedéssel töltött éjszakák... Nem a legjobb környezet a regenerálódásra.

Nem könnyű mindig meglátni a dolgokban a jót, de sosem lehetetlen. Mindent csak kis lépésekben kell kezdeni. Módfelett sokat segíthet, ha kicsit figyelünk magunkra. Meditáció, relaxációs gyakorlatok, elmélyült gondolkodás, ezek is hozzá tartoznak az egészséges életmódhoz, mégis sokan elfeledkeznek róla.

Egy egészséges test egy egészséges elmével kezdődik...


Hamer M, Steptoe A. in JCEM 2011 jc.2011-2132

Vissza

A bejegyzéshez nem irtak még megjegyzést!




 

Blogarchívum
2015 (1)
2014 (4)
2013 (10)
2012 (15)
2011 (29)

Follow EletFormalo on Twitter